FAQ's

Antwoorden op de meest gestelde vragen

Ja natuurlijk! Probeer het gerust, het verplicht je tot niets. Je kunt bijvoorbeeld eerst je kaarverkoop aanmaken om te zien hoe het eruit komt te zien. Pas als je tevreden bent zet je je kaartverkoop aan.
Inderdaad. Pas wanneer er daadwerkelijk een kaart verkocht wordt, worden er servicekosten & transactiekosten berekend.
Servicekosten zijn de kosten voor het gebruik van het systeem. Per verkochte ticket is dit slechts 6% van de ticketprijs met altijd een maximum van maar 1,- euro!

Transactiekosten zijn de kosten die de bank berekent (en wij doorberekenen) voor het gebruik van iDeal of Creditcard. Per transactie is dit voor iDeal 0,54 cent en voor creditcard 3,5% van het totaalbedrag.

Voorbeeld: Een bezoeker koopt 2 kaartjes voor 10,- per stuk. Bij het afrekenen wordt hier dus 2 x 0,60 cent (6%) aan servicekosten berekend + 0,54 cent als deze met iDeal betaalt. Het totaalbedrag is dan dus 41,74
Je kunt voordat je je kaartverkoop start kiezen of de klant of jij zelf deze kosten betaalt. In het laatste geval wordt dit in mindering gebracht op de uitbetaling aan jou.
Wij betalen uit op de vrijdag nadat je activiteit heeft plaatsgevonden. Dit doen wij zodat zo ook je bezoekers beschermd zijn.
Je krijgt van ons een bevestigings email met een eindafrekening nadat de betaling is gedaan.

In overleg is het mogelijk om de uitbetaling sneller te doen.
Wij werken met een gevestigde payment provider, pay.nl. Alle betalingen van je bezoekers verlopen in een beveiligde omgeving. Het geld dat wij voor je ontvangen loopt via Stichting Safe Ticket Payments. Net zoals alle uitbetalingen. Hierdoor zijn je inkomsten dus altijd gegarandeerd!
Je kunt zelf instellen welke informatie je van je bezoekers wilt weten. E-mail is altijd verplicht. En je kunt zelf bepalen of je het volgende ook vraagt: Voornaam, Achternaam, Straat + nr, Postcode, Plaats, Geslacht, Leeftijd.

Wij adviseren altijd, hoe minder in te vullen hoe lager de drempel om te kopen!
Handmatig: Als je een kleinere activiteit (tot 500 bezoekers) organiseert, dan kun je simpel een lijst uitprinten op de dag zelf. Hierop staan de codes die ook op de tickets staan die de bezoeker meebrengt. Zo kun je makkelijk de lijst afvinken.

Scanner: Wanneer je ingelogd bent met je ticketflyer account kun je ook makkelijk en snel de barcodes op de tickets scannen. Je hoeft de barcodescanner alleen via usb aan te sluiten en hij werkt direct. Een barcode scanner kun je al Kopen vanaf zo'n 50,- euro. Organiseer je maar eenmalig iets? Dan kan je ze in overleg ook van ons lenen.
Wanneer je bezoekers in je shop zijn selecteren ze het aantal kaartjes dat ze willen hebben. Daarna kunnen ze direct betalen met iDeal of creditcard. Wanneer de betaling voltooid is komen ze direct terug in je shop waar ze de kaartjes direct kunnen downloaden. Daarnaast krijgen je bezoekers een e-mail via waar ze de tickets ook kunnen downloaden.
Website: Je kunt je shop opmaken en op je website plaatsen (embedden). Meestal doet degene die je website gemaakt heeft dit.

Facebook: Heb je een facebookpage? (niet hetzelfde als een persoonlijk profiel). Dan kan je met 1 druk op de knop je ticketverkoop op facebook plaatsen!

Geen website?: Geen probleem! Je krijgt een eigen pagina op ticketflyer die je zelf mooi op kan maken! Als je deze link verspreidt onder je potentiƫle bezoekers, komen ze direct op jouw pagina binnen ticketflyer, met informatie en bestelmogelijkheid.

Email & Andere kanalen: Je hebt dus je eigen unieke ticketflyer link. Deze kan je bijvoorbeel gebruiken om in een mailing mee te versturen, of via twitter, facebook, linkedin of andere kanalen te verspreiden. Klikt iemand op die link, dan komt deze direct in je shop waar tickets gekocht kunnen worden.
Je beschikt over alle e-mail adressen van je kopers. Je kunt ze dus hierover informeren. Wellicht dat de datum verplaatst wordt? Of dat je ze een ander aanbod wilt doen?

In het geval dat het geld terug moet naar de kopers, kunnen wij dit voor je uitvoeren. Hier zijn wel kosten aan verbonden.
Ja dat kan! Als je vaker iets organiseert is het handig om door je websitebouwer je volledige agenda op je site te plaatsen. Dit hoeft maar eenmalig. Elke keer als je een nieuwe kaartverkoop (activiteit) aan je ticketflyer toevoegd, komt deze ook automatisch op je website!



Heb je nog meer vragen? Neem dan Contact met ons op.